Digital signage w branży turystycznej - zastosowanie

Kategorie: 
digital signage

Digital signage – interaktywna reklama oraz przesył informacji ma obecnie coraz szerszy wachlarz zastosowań.

Tę technologię można z powodzeniem stosować również w hotelarstwie. Ten dynamiczny przekaz audio-video zdobywa coraz większa popularność w hotelach, uzdrowiskach, ośrodkach wypoczynkowych, restauracjach i kasynach. Krótko mówiąc jest to efektywna platforma, która zapewnia komunikację między kadrą zarządzającą obiektem i klientami. Odbiorcy korzystając z sieci monitorów, rozmieszczonych w placówce mają swobodny dostęp do najświeższych informacji. Głównie są to oferty ośrodka lub informacje o rozrywkach i kulturalnym życiu miasta. Zainstalowanie takich monitorów to dla właściciela placówki nie tylko podniesienie jej prestiżu, lecz także wyróżnienie się wśród konkurencji i zwiększenie zadowolenia klientów ze świadczonych usług. W ten sposób można zwiększyć frekwencję i pomnożyć swój kapitał.

Zastosowanie platformy Digital signage w tego rodzaju placówkach niesie ze sobą wiele korzyści. Monitory można rozmieścić w recepcji, przy głównym wejściu lub w windach. Informacje, które się tam znajdą mogą dotyczyć prezentacji obiektu, cen usług, kursów walut, bieżących informacji, zapowiedzi wydarzeń i promocje, powitania dla specjalnych gości, informacje dla nich oraz wiele innych ważnych rzeczy.

Monitory, które znalazły by się w holu głównym stanowiłyby interaktywną platformę informacyjną (mogłyby być oparte o monitory dodatkowe lub wyposażone w klawiaturę). Znalazłyby się tam informacje o planie obiektów, rozkładzie pokojów, sklepów, restauracji, informacje o lokalnych atrakcjach turystycznych, wycieczkach, koncertach oraz użytecznych adresach i telefonach.

Monitory takie można z powodzeniem zastosować również w restauracjach i barach. Na ich ekranach były by zawarte informacje o programach TV, transmisjach z meczy i wydarzenia sportowe na żywo. To jednak nie wszystko. Całość może być uzupełniona o kioski informacyjne, wi-fi hot-spoty. Monitory te sprawdziły by się także w centrach konferencyjnych. Mogły by zawierać informacje o bieżących konferencjach w każdej z sal. Podczas przerw automatycznie przełączą się w tryb promocyjny. Wtedy na ekranie wyświetli się np. nazwa sali oraz wyświetlane będą informacje promocyjne hotelu. Monitory spełniały by również funkcje komunikacyjne, coś w rodzaju „kierunkowskazów”. Poza tym mogą wyświetlać wszelkie dane techniczne, np. nazwę sali, logo organizatora, temat i czas trwania konferencji.