OREO ma już 100 lat!

Kategorie: 
OREO ma już 100 la

Kultowa marka, od roku dostępna także w Polsce, obchodzi 100. urodziny
Warszawa/Świat, 15 marca 2012 r. - Najsłynniejsze ciastko na świecie obchodzi w marcu br. 100-lecie istnienia. Fani z całego świata, w tym z Polski spotkają się na Facebooku oraz w „realu”, by na nowo spojrzeć na świat oczami dziecka i wspólnie bawić się rytuałem OREO „przekręć, poliż, zamocz!” To będzie jedno z największych na świecie przyjęć urodzinowych. Jak je zorganizować skoro gośćmi są miliony fanów z ponad 100 krajów świata? Jak sprawić, żeby mogli wziąć w nim udział ludzie z Polski, USA i Chin równocześnie? Oczywiście zorganizować je w social media!

„Aby zaktywizować fanów rozsianych po całym świecie postanowiliśmy wykorzystać Facebook’a. Społecznościowy profil OREO to jeden z pięciu najpopularniejszych profili na całym świecie, który dziś skupia ponad 25 milionów osób. Fani chętnie tu zaglądają i dlatego w tym właśnie miejscu będziemy świętować setne urodziny OREO. Bardzo liczymy na polskich fanów. Chociaż ciasteczka OREO pojawiły się na polskim rynku dopiero rok temu, to już możemy mówić o ogromnym sukcesie produktu. Już 77% Polaków zna markę OREO1, a aż 58% kojarzy rytuał jedzenia naszego ciasteczka, czyli ‘przekręć, poliż, zamocz’2” - mówi Magdalena Czesuch, Brand Manager OREO w Kraft Foods Polska.

Setne urodziny marki zostaną wsparte działaniami reklamowymi na całym świecie. Od 2 marca w wielu krajach pojawiają się nowe, globalne reklamy w mediach cyfrowych, sklepach i telewizji. Spoty telewizyjne nawiązują do chwil spędzanych wspólnie przez dzieci i ich rodziców oraz rytuału OREO, natomiast reklamy w mediach drukowanych – do kultury masowej, m.in. fenomenu piłki nożnej czy tak kultowych produkcji filmowych jak ‘Szczęki’
Steven’a Spielberga. W Polsce marka również będzie aktywna marketingowo.

„Rok 2012 r. rozpoczęliśmy nową reklamą telewizyjną, która promuje zabawę kultowym rytuałem OREO „przekręć, poliż, zamocz” i skupia się na wyjątkowej relacji pomiędzy dzieckiem a ojcem. W kolejnych miesiącach będziemy kłaść duży nacisk na samplingi produktu, by jak najwięcej konsumentów w całym kraju mogło wypróbować rytuał OREO.
Fanów z pewnością zainteresuje fakt, że w najbliższym czasie planujemy także dwie duże niespodzianki związane z ciasteczkami. To będzie rok OREO!” – opowiada Magdalena Czesuch.

Autorem spotu jest jest francuski oddzial Draft FCB, a za zakup mediów odpowiada dom mediowy Starcom. Reklama OREO będzie emitowana przez cały rok w największych stacjach telewizyjnych: TVP 1, TVP 2, Polsat, TVN.

W marcu 1912 roku dwa ozdobione tłoczeniami, czekoladowe ciasteczka spotkały się z kremowym nadzieniem. Tak narodziło się OREO, najsłynniejsze ciastko na świecie, które dziś w swoje setne urodziny chce zainspirować konsumentów do podzielenia się z innymi
milionem pięknych, beztroskich chwil, których doświadczyli.
Na stronach Oreo.com/birthday i na stronie Facebook OREO, fani mogą pokazać, jak widzą świat oczami dziecka, publikując zdjęcie, opowiadanie lub nagranie wideo w tzw. „OREO Moments Gallery”. Oprócz dzielenia się takimi chwilami poprzez umieszczanie ich w specjalnej Galerii OREO, użytkownicy Facebooka będą mieli przez cały 2012 rok okazję
pojawić się na specjalnej urodzinowej stronie internetowej. Tam nowi fani w dniu swoich urodzin będą mogli znaleźć swoje zdjęcie. Internauci będą mieli również możliwość wysyłania rodzinie i przyjaciołom spersonalizowanych życzeń urodzinowych za pośrednictwem strony
OREO na Facebooku.
„Wszystkie kontynenty i kultury na świecie łączy chęć pielęgnowania w sobie dziecka. W 2012 obchodzimy setną rocznicę powstania marki OREO. Z tej okazji będziemy wracać do dziecięcej otwartości na świat, spontaniczności i radości życia, a także oferować proste
przyjemności i wyjątkowe chwile rodzinom i miłośnikom OREO na całym świecie. Jedną z nich jest kultowy już rytuał OREO, który kochają miliony ludzi na cały świecie. I mam tu na myśli nie tylko dzieci, ale także dorosłych” – wyjaśnia Magdalena Czesuch.

Na czym polega ten rytuał OREO? Co trzeba zrobić? To proste! Wystarczy delikatnie oddzielić od siebie dwa ciasteczka przekręcając je w odwrotnych kierunkach, następnie skosztować delikatnego kremu waniliowego, potem zanurzyć ciasteczko w szklance zimnego mleka i na końcu je zjeść.
Dlaczego spojrzenie na świat oczami dziecka jest takie ważne?
Współczesne dzieci dorastają szybciej niż poprzednie pokolenia, a powinny mieć więcej czasu na beztroską zabawę. To jeden z wniosków z przygotowanego niedawno na zlecenie marki OREO raportu Global Spirit of Childhood Report3. Uważa tak większość rodziców z 20
ankietowanych krajów, w tym z Polski. Dokładnie 8 na 10 polskich rodziców deklaruje, że ich dzieci powinny mieć więcej czasu na zabawę. Tymczasem natłok obowiązków i zajęć szkolnych wypełnia najmłodszym coraz większą część dnia. Z kolei ponadto 40% rodziców na całym świecie przyznaje, że łatwiej im zorganizować spotkanie w pracy niż znaleźć czas
wolny na zabawę z dziećmi. To jednak nie wszystko. Według badań za dziecięcą radością i beztroskim spędzaniem czasu tęsknią też dorośli. Około 60% rodziców twierdzi, że codzienne życie nie niesie ze sobą wielu przyjemności.

„Aż 63% rodziców uważa, że jako dorośli dużo rzadziej odczuwają prawdziwą radość i beztroskę. Dlatego w codziennej bieganinie tak dużego znaczenia nabiera umiejętność zatrzymania się na chwilę i spojrzenia na świat oczami dziecka. To wcale nie jest takie
trudne. Wystarczy zobaczyć jak wiele radości niesie ze sobą prosty rytuał OREO, którym możemy się cieszyć na co dzień w gronie najbliższych” – komentuje wyniki Magdalena Czesuch i dodaje - „Od dnia, gdy w Hoboken w stanie New Jersey sprzedano pierwsze OREO, stało się ono najlepiej na świecie sprzedającym się ciastkiem od Stanów Zjednoczonych aż po
Chiny i przyciągnęło ponad 25 milionów fanów z całego świata na swoim profilu na Facebooku. Dlaczego? Bo każdy z nas marzy o drobnych przyjemnościach i tęskni za beztroskimi chwilami z dzieciństwa, a OREO najlepiej odpowiada na te potrzeby.”

Aby poznać więcej ciekawych sposobów na spojrzenie na świat oczami dziecka, w tym gry internetowe i przepisy OREO, odwiedź Oreo.com/birthday lub Facebook.com/Oreo.
Dodatkowe informacje i zdjęcia z okazji setnych urodzin marki OREO do ściągnięcia ze
strony http://stg.kraftfoodscompany.com/Brands/Oreo/index.aspx.

 

Kontakt: Dorota Chruściel - Dziekańska
Biuro Prasowe Kraft Foods Polska
tel. (22) 546 11 00
e-mail: kraft@alertmedia.pl
Agnieszka Kępińska-Sadowska
Kierownik ds. Kontaktów Zewnętrznych i Komunikacji
tel. (22) 857 10 00
e-mail: akepinska@kraftfoods.com