Postaw na kompleksowość

Kategorie: 

Coraz więcej firm zastępuje tradycyjne i wysokobudżetowe akcje marketingowe działaniami BTL. Gwarancję sukcesu zapewni firmie lojalny kontrahent biznesowy i odpowiednio dobrane rozwiązania, które budują trwałe relacje.

Przedsiębiorcy skłaniają się ku rozwiązaniom, które powodują, że kontrahent chętniej współpracuje i co najważniejsze, nie szuka alternatywy. Co może w tym pomóc? Właściwie przygotowany program lojalnościowy. Aby jednak był on skutecznym narzędziem w prowadzeniu biznesu kluczową sprawą jest wybór odpowiedniej firmy, która taki program opracuje i zrealizuje. Najważniejsza jest kompleksowa obsługa, w tym doradztwo na każdym etapie trwania akcji i podejmowanie niezbędnych działań, które pozwolą urozmaicić program i przyciągnąć do niego większe grono uczestników. Dzięki programom motywacyjnym firmy są w stanie stymulować sprzedaż oraz tworzyć stałą więź z grupą docelową poprzez dostarczanie pozytywnych doświadczeń.

Od czego zacząć?

Przed wprowadzeniem programu motywacyjnego poznaj potrzeby odbiorców i mechanizmy panujące na rynku. Następnie wybierz takie instrumenty, dzięki którym firma będzie w stanie nie tylko zachęcić partnera biznesowego, ale również zaskoczyć go i wyróżnić się na tle konkurencji. Czego szukają przedsiębiorcy? Nowoczesnych rozwiązań, które przede wszystkim zwiększą sprzedaż, umocnią ich pozycję na rynku, a tym samym zapewnią długotrwałą lojalność klientów. Nie zapomnij, że efektywność programu lojalnościowego zależy także od generowanych kosztów. Ważne są również odpowiednio spersonalizowane nagrody. Obecnie urozmaiceniem puli nagród są karty przedpłacone. Pozwalają bowiem na swobodne wydatkowanie środków na nich zgromadzonych, zgodnie z preferencjami i gustami osób uczestniczących.

Stymuluj właściwie dobranymi narzędziami

Firma ma pomysł rozpoczęcia programu lojalnościowego. Co powinna zrobić? Wspomniałam, że kluczową kwestią jest wybranie właściwej firmy do obsługi programu. Zadaniem takich firm jak Edenred jest doradzanie klientowi, jak przygotować program, biorąc pod uwagę do kogo będzie kierowany, jakie są ogólne cele sprzedażowe, który kanał ma być najbardziej zmotywowany oraz kwestię, ile firma może stracić, a ile zyskać. Trzeba opracować koncepcję programu, na którą składają się m.in. zasady, strategia komunikacji, kreatywne opracowanie programu. Należy także ustalić wysokość pułapu sprzedaży, po osiągnięciu którego uczestnik programu otrzyma nagrodę np. w postaci już załadowanej karty przedpłaconej. Istotny jest przelicznik i katalog nagród wraz z systemem ich zamawiania oraz moduł raportowania. W zależności od rodzaju akcji należy opracować regulamin uwzględniający optymalizacje podatkowe, a także całą obsługę prawno-podatkową. Jest jeszcze jeden istotny element przy planowaniu programu lojalnościowego, a mianowicie wymiana informacji z uczestnikami. Program czy konkurs nie mogą być komunikacyjnie martwe. Na bieżąco informuj uczestników o osiąganych wynikach, zakończonych etapach i o kwocie zasilenia karty. Wprowadzenie dodatkowego boostera przyniesie zamierzony efekt, jeśli informacja dotrze szybko do wszystkich w tym samym czasie. Stała analiza raportów, dzięki wykorzystaniu nowoczesnych platform internetowych, pozwala zaproponować rozwiązania, które zwiększą aktywność uczestników. Wszystko zależy od grupy docelowej jak i konstrukcji samego programu. Warto również wprowadzić urządzenia mobilne, aby komunikaty docierały do uczestników na bieżąco. Wybierając nagrody w postaci kart przedpłaconych zwróć uwagę na takie, które są dla użytkowników proste w obsłudze, mają korzystne opłaty i są przyjazne dla organizatora konkursu. Ponadto parametry karty powinny być dopasowane do oczekiwań i celów programu motywacyjnego, konkursu. Klienci mogą wybrać karty z własnym layoutem i logo firmy. Inną propozycją są karty z ograniczonym zasięgiem, czyli zgodnie z życzeniem klienta akceptacja kart jest zawężana do jednej branży lub kilku wybranych, jak np. biura podróży, sklepy ze sprzętem AGD/RTV, perfumerie itp. Jeśli celem organizatora jest urozmaicenie nagród w programie i ograniczenie do minimum kwestii związanych z logistyką, to jak najbardziej wskazane jest wykorzystanie kart przedpłaconych.

Zaufaj sprawdzonemu partnerowi

Wybór firmy do obsługi akcji lojalnościowych powinien opierać się na jej know-how oraz doświadczeniu. Ważna jest rzetelność i szybkość świadczonych usług, a także elastyczne dostosowanie się do potrzeb klienta i sprostanie niestandardowym oczekiwaniom. Duże znaczenie ma nowoczesna technologia umożliwiająca odpowiednią konfigurację programu. Z jednej strony chodzi o profesjonalne doradztwo, ale z drugiej, trzeba cały czas pamiętać, że to klient ma konkretne wymagania i cele, do których firma obsługująca program musi się dopasować.

………………………………………………………………………………………………………….

Edenred Polska oferuje rozwiązania dla firm i świadczy kompleksowe usługi doradcze i eksperckie, zapewniając profesjonalizm oraz wsparcie na wszystkich poziomach współpracy. W ofercie Edenred znajdują się:

• pozapłacowe świadczenia pracownicze w ramach ZFŚS lub innych źródeł finansowania działalności socjalnej
• rozwiązania stosowane w obszarach motywacji sił sprzedaży i w programach lojalnościowych.

Edenred jest światowym liderem i ekspertem w świadczeniach pozapłacowych motywujących pracowników. Za tym sukcesem stoi:

  • 6 tys. osób zatrudnionych w 40 krajach świata
  • 640 tys. klientów z sektora prywatnego, jak i publicznego
  • 40 mln użytkowników
  • 1,4 miliona akceptantów

(dane na 31.12.2013)