"Wyhukaj" stres i poczuj się lepiej!

Artykuły od agencji: 
Kategorie: 
"Wyhukaj" stres i poczuj się lepiej!

Po długiej zimie z utęsknieniem wyczekujemy ciepłej, pachnącej wiosny. Ta zieleń, kwiaty, spacery… Niestety, wiosenne przesilenie to nie tylko więcej słońca i energii, ale również  zmęczenie, apatia i większa podatność na stres. Zamiast więc cieszyć się nadchodzącą wiosną, czujemy spadek formy. Jak walczyć z osłabieniem i stresem? Przeczytajcie kilka inspirujących propozycji.

Zacznijmy od podstaw

      Jeśli dopadło Cię wiosenne przesilenie lub stres nie sil się na szukanie wymyślnych metod i sposobów na walkę ze zmęczeniem. Zadbaj najpierw o podstawy – dietę, sen, codzienną porcję ruchu.      

   Wiosną bardzo ważne jest pożywne śniadanie, które dostarczy organizmowi energii do działania. Codziennie dodawaj do posiłków kiełki, na obiad jak najczęściej jedz ryby, a do kolacji zamiast herbaty wypijaj kakao. Dzięki zawartym w tych produktach witaminom i zdrowym tłuszczom, poczujesz się o wiele lepiej. Kakao dodatkowo pomoże Ci w zasypianiu. Sen, choć niekiedy niedoceniany, jest bardzo ważny dla naszego organizmu. Ośmiogodzinny odpoczynek w nocy regeneruje organizm i wpływa na lepsze samopoczucie w ciągu dnia. Pamiętajmy więc, by bezwzględnie unikać picia napojów pobudzających przed zaśnięciem i koniecznie wietrzyć sypialnię.                  

   Rano, najlepiej przy otwartym oknie, wykonaj kilka prostych ćwiczeń gimnastycznych, co pozwoli dotlenić organizm i nabrać energii na cały dzień. Zacznij też coraz częściej chodzić na spacery lub biegać - przygotuje Cię to na zwiększoną aktywność latem i jednocześnie zrelaksuje.

- Pierwsze dni słoneczne niezwykle sprzyjają spacerom i odpoczynkowi na świeżym powietrzu. Nie każdy jednak wie, że wystarczy kilka prostych ćwiczeń, by zwykły spacer zmienił się w sesję terapeutyczną. Odpowiednie ruchy głową i właściwe ułożenie ręki na ramieniu spowodują, że nasz organizm dotleni bolące mięśnie czy rozluźni napięte stresem barki. Takie ćwiczenia są naprawdę niezwykle dyskretne i nie zwracają uwagi ludzi wokół – powiedziała nam  pani Urszula M., która skorzystała z  ćwiczeń na plaży połączonych z oddychaniem i fitnessem w Royal Baltic Hotel w Ustce.

 Chromoterapia, aromaterapia…

     Przede wszystkim korzystaj z tego, co masz na wyciągnięcie ręki. Światło dzienne, wesołe kolory, odpowiednie zapachy – to wszystko są Twoi sprzymierzeńcy w ładowaniu wewnętrznych akumulatorów.  

      Jak najwięcej korzystaj z promieni słonecznych. Słońce wytwarza w naszym organizmie witaminę D, która ma korzystny wpływ na układ nerwowy i immunologiczny. Odsłoń więc żaluzje i rolety, udaj się na wiosenny spacer lub przynajmniej w drodze powrotnej z pracy wysiądź kilka przystanków wcześniej z tramwaju, aby się dotlenić i nacieszyć słońcem.

      Pamiętaj o kolorach. Leczeniu kolorami można poddać się między innymi w ośrodkach SPA, które są wyposażone w specjalne kapsuły z programem do chromoterapii. Jeśli jednak nie możesz sobie aktualnie pozwolić na wyjazd, wystarczy założyć wybraną część garderoby w odpowiednim kolorze - najlepiej żółtym lub pomarańczowym - to działa!

     W dobry nastrój mogą wprawić Cię również zapachy. Wybieraj te pobudzające i rozweselające – kwiatowe i owocowe. Do porannej kawy dodaj cynamon lub kardamon. Zamiast zwykłej czarnej, kup herbatę zieloną, na przykład o zapachu grapefruitowym.

Wyhukaj osłabienie!

     Jeśli proste środki nie pomagają, dobrym pomysłem będzie krótki wyjazd na weekend. O tej porze roku najlepiej udać się nad morze, gdyż w pakiecie z pobytem otrzymujesz dużą dawkę jodu,  jednego z najważniejszych dla człowieka mikroelementów. Warto skusić się na pobyt w hotelu,  oferującym pakiet zabiegów odnowy biologicznej - ceny poza sezonem są zachęcające, a korzyści znaczne. W cenę pobytu często wliczone są masaże lub maseczki, można zażyć relaksu w łaźni lub jacuzzi lub wybrać coś z oferty dodatkowej. W hotelu Royal Baltic w Ustce warto skorzystać ze wspomnianego już spaceru z instruktorem, w czasie którego nie tylko zażyjemy porannej gimnastyki, poznamy proste ćwiczenia oddechowe ułatwiające rozluźnienie, ale także dowiemy się jak „wyhukać” z siebie negatywne emocje, naładować się pozytywną energią i naprawdę poczuć się lepiej. W innych ośrodkach możemy wybrać chociażby aquaaerobic, zajęcia rozciągająco-relaksujące z elementami jogi i pilates, jazdę konną.

Pozbądźmy się stresu i powitajmy wiosnę w dobrym nastroju!